Målgrupper på Snapchat

Snapchat har lenge vært en plattform for å dele opplevelser med venner og bekjente. Nå begynner Snap å rulle ut flere av sine annonseformater i Europa, slik at bedrifter kan nå de personene de ønsker gjennom målrettet reklame. Snapchat har lenge vært i skyggen av Google og Facebook, som bruker sin brukerdata til det fulle og har hatt bedre målretningsverktøyer. Men nå åpnes det for bedre verktøy for å lage relevant og treffsikker annonsering også på Snapchat.

Nå ut til et stort publikum

Med innsikt fra Snapchat, vet vi at det er en stor rekkevidde og et stort publikum vi potensielt kan treffe med annonsene våre:

  • Det er 158 millioner daglige brukere
  • 18 x er den gjennomsnittlige daglige bruken av Snap (av en bruker)
  • 25-30 minutter brukes i gjennomsnitt hver dag (av en bruker)
  • >50 % av daglige mye brukere i USA er 25 år og yngre

Plattformen brukes:

  • 81 % hjemme
  • 80 % i restauranter
  • 70 % på konserter
  • 50 % på treningsstudio
  • 49 % på flyplasser

Treff brukere med Snapchat-annonsering

Vi kan gjennom Snapchat treffe et relevant publikum basert på hva Snapchattere ser på, hvor de går og hva de bryr seg om.

Snap livsstils kategorier

Snap har laget over 60 interessekategorier som politiske nyheter, musikkfestivaler og mer, basert på signaler som innhentes etter at brukere ser på innhold på plattformen.

Demografier

Det er mulig med:

  1. Enkel målretting: Alder og kjønn
  2. Avansert målretting: for eksempel mødre, spansksnakkende, inntekt, og studenter.

Sted / Geografi

Treff publikum basert på land, fylke, kommune eller mindre områder etter ditt ønske.

Enheter

Annonser mot spesifikke enheter (mobil, tablet eller desktop), operativ systemer, bærer, og tilkobling (Wi-fi eller 3G).

Egendefinerte publikum på Snapchat

I tillegg til vanlig målretning kan i bygge publikum basert på vår egen data!

Snap publikumsmatching

Anonym matching av data med eksisterende kontakter (e-mail, eller enhets id) og ditt eget nettverk.

Lookalike publikum

Treff snapchattere med de som ligner på dine eksisterende kunder. Du kan velge fra tre lookalike-publikum:

  1. Likhetsgrad
  2. Balansert
  3. Rekevidde

Retargeting gjennom engasjement

Annonser med retargeting mot snapchattere som har tidligere har engasjert seg med annonsene, geo-filterne, eller linsene dine fra tidligere kampanjer.

Partner-publikum

Treff spesifikke Snapchattere gjennom partnerne til Snapchat. Partnerne tilbyr hundrevis av publikumssegmenter basert på kjøpsdata, innhold, med mer.

Relevant for dette innlegget 

Ønsker du å komme i gang med Snapchat markedsføringen? Kontakt oss!