Annonsering på Snapchat

Med over 4 milliarder videovisninger hver dag, har Snapchat i løpet av kort tid blitt et av de mest omtalte sosiale mediene. Digiday rapporterer blant annet at Cosmopolitan har over 3 millioner visninger gjennom sin annonseplassering på Snapchat Discover hver dag! Med andre ord, det er et potensielt stort publikum å treffe for bedrifter.

Tross et stort publikum, har ikke Snapchat hatt like gode verktøyer for bedrifter slik som Google og Facebook. Dette har gjort det svært vanskelig å måle effekten av Snapchat og en stor utfordring å se verdi av tiden vi putter inn i plattformen.

Nå har Snapchat åpnet for flere annonsører, målretninger og analyse av annonsene!

Bestill Snapchat-annonser gjennom Sail nå!

Slik vises annonser på Snapchat:

Snap-annonser / Snap ads

Dette er en 10 sekunders video med bilde, lyd og bevegelse tilpasset for mobil. Formatet gir en fullskjerm-annonse med direkte interaksjon med brukeren, som kan bygge opptil 2 x så høy oppmerksomhet sammenlignet med andre relaterte plattformer.

 

Snap-annonser bruker formatene:

Artikkel

Gir deg samme format som i Snap Discover. Annonsene kan inneholde tekst, video, GIF, bilder og gallerier. Du kan bruke artiklene i Discover eller Shows-formatene.

App-installering

Formatet er et installeringsprogram som gir brukerne mulighet til å laste ned en applikasjon. Brukeren kan sveipe i annonsen og bli sendt videre til Google Play eller AppStore og installere applikasjonen i bakgrunnen. Denne kampanjen kan brukes i alle formatene til Snapchat.

Long-form video

Vis kortfilmer og introduksjonsfilmer, for å kombinere en kort introduksjon med lange fortellinger. Du kan kjøre videoformatet hvor som helst på Snapchat.

Nettvisning

Med nettvisning kan du vise nettstedet ditt kun med et sveip. Du kan vise formatet hvor som helst på Snapchat.

Sponsede GEO-filter

Formatet brukes når en bruker tar et bilde innenfor en gitt lokasjon. Sponsede GEO-filter bruker designede kreative illustrasjoner som viser hvor og når snapperen tok bildet. GEO-filter kan gi opp til 3,5 x høyere løft i kjøpsinteresse og merkevare enn en gjennomsnittlig mobilannonse!

Du kan bruke geografiske filter til å dekke:

Eventer

Assosier merket ditt med et event og tilby snappere en måte å sende det videre på.

Delte rom

Få snappere som befinner seg i store sosiale rom en mulighet til å sende filteret ditt videre til venner.

Kjede

Tilby snappere som er i en av dine fysiske butikker, en måte å dele merkevaren din med andre.

Nasjonal

Nå en stor målgruppe for å bygge merkevaren din.

Sponsede linser

Sponsede linser er et interaktiv annonseformat som gir brukerne mulighet til å bruke et sponset filter med din merkevare i real time og sende dette til venner. Formatet man drive opp til 3 x så høy merkevarekunnskap og 2 x så høy kjøpsinteresse, sammenlignet med en gjennomsnittlig mobilannonse.

 

Sponsede filter gir muligheten til:

  1. Forhåndsutløser: Snappere trykker på et ansikt som aktiverer linsen
  2. Utløser: Snapperne oppfordres til å bevege ansiktet for å utføre en handling
  3. Etter-utløser: Gir snapperen en handling nr 2 i en og samme linse

[cta title=”Bli kontaktet angående Snapchat”]

Dette er tallene du får fra Snapchat etter annonseringen:

  • Dekning og frekvens
  • Antall sveip opp
  • Høyeste gjennomsnittlige visningstid på snap
  • Gjennomsnittlig % sette artikler
  • Høyeste visningsstid på snap per kvartil

 

Relevant for dette innlegget 

Vil du komme i gang med Snap ads? Ta kontakt, så setter vi dette opp med deg.