Hvor mye koster det å annonsere på Snapchat? (Snap ads)
Et spørsmål vi ofte får er: hvor mye koster annonseringen på Snapchat og hva kan vi forvente oss å få tilbake for denne investeringen. Dette er et godt spørsmål i teorien, men svært vanskelig å svare på i praksis. Dette vil nemlig være avhengig av rekke faktorer, som vi ikke vil kunne spå før annonseringen har startet. På SnapChat kan vi for eksempel kjøpe annonser uten å betale en fastpris på forhånd, noe som gir større fleksibilitet og sikrer at du bruker budsjettet ditt der du får de beste resultatene. Dette gjør digitale annonseplattformer til en fantastisk mulighet til å få det meste ut av annonsekronene dine.
Måter å betale på
Med Snap Ads byr du i det formatet som gir deg resultatene du ønsker. Dette er basert på målet du har satt for annonseringen.
Du vil på Snapchat kunne betale for:
- Swipe ups – Betaler kun for de som besøker nettstedet
- Impressions – Betaling for hver visning av en annonse
- Installs – Betaling for intensjoner for installering av app
Dette sikrer at du oppnår målene dine med annonseringen.
Hva koster annonsene
På SnapChat kjøper vi ikke faste plasseringer til en fast pris, noe som gjør annonseringen lettere å teste før man overfører store budsjetter over til plattformen. Vi vil med andre ord kunne justere hvor mye vi ønsker å bruke fra dag til dag.
Du kan av den grunn begynne med et budsjett du selv er komfortable å begynne med.
Husk allikevel at det anbefales å teste annonseringen over en periode, slik at du har tilstrekkelige tall for å gjøre en evaluering om Snapchat kan gi deg resultatene du ønsker. Hør gjerne med oss om hva vi vil anbefale for din bransje eller produkt.
Faktorer som påvirker annonseringskostnaden på Snapchat
- Hvor lenge ønsker du at annonsen skal være aktiv?
- Antall annonsører som konkurrerer om samme annonseplass
- Størrelsen på målgruppen du ønsker å nå med budskapet
Dette hjelper Sail deg med på Snap
Sail hjelper bedrifter med å lykkes med Snap Ads og har bred erfaring med å skape suksess for selskaper på nett. Vi hjelper deg med å lage gode casene ved hjelp av kreativ annonsering og et ønske om å skape bedre kundeopplevelser på nett og i butikk hver dag.
En standard levering fra Sail vil inkludere:
- Finne riktig målgruppe for selskapet
- Sette opp kampanjer og drifting av kampanjene
- Optimalisere kampanjen for å få ut alt potensiale av annonseringen
- Sikre at annonsene vises mot personer som kan være interessert i tjenestene
- Sikre at selskapet får det meste ut av budsjettet som er satt
- Rapportering av tallene underveis og en sluttrapport for oppsummering av tall
- Gi selskapet innsikt i hvilke personer som har engasjert seg med annonsene
- Tett oppfølging for at du skal nå målene dine
Faktorer som påvirker pris på leveransen
Før vi kan estimere en endelig pris for annonseringen må jeg vite noe om det som er utenfor standard levering:
- Sail hjelper bedrifter med å levere de ekstra gode resultatene på Snapchat ved å lage skreddersydde programmer og cases for våre kunder! Ønsker du å levere det lille ekstra? Spør oss hva mulighetene er for ditt selskap.
- Har dere en video som er klar for annonsering, eller trenger dere hjelp til dette? Sail kan også hjelpe til med å gjøre videoen din til et snap-format!
- Tenker du å kjøre kampanjer hver måned, eller å sette opp en kampanje til å begynne med for å se effektene?
- Antall dager annonser skal være aktive
Bestill Snapchat-annonser gjennom Sail nå!
Relevant for dette innlegget
- Målgrupper på Snapchat
- Annonsering på Snapchat
- 10 Snapchat Tips – Slik får bedriften din mer ut av plattformen
- 5 steg til suksess på Snapchat