Lær å bruke Google Tag Manager

Effektiviser all digital markedsføring med Google Tag Manager

Mange vet fortsatt ikke hva det er, men Google Tag Manager er kommet for å bli. Google Tag Manager kurs er et 1-dags kurs hvor du lærer hvordan du kan spare tid og i tillegg effektivisere din markedsføring med Tag Management!

Hvorfor velge dette kurset i Google Tag Manager?

  • Google Tag Manager er et relativt nytt verktøy for mange. Det har eksistert siden 2012, men det er fremdeles mange som ikke har tatt det i bruk.
  • Siden 2012 har det skjedd store endringer med Tag Manager som verktøy, og i dag er det vanvittig enkelt å ta i bruk.
  • Tag Manager hjelper deg å samle alle tagger og script på en plass. Mange synes det er komplisert med “piksler”, tagger og script som skal legges rundt på nettstedet, og dette er en reell utfordring med tanke på hvordan nesten alle verktøy, tjenester og annonseplattformer krever at man implementerer en kodesnutt på siden sin. Tag Manager lar deg samle alt dette i en svært brukervennlig og trygg tjeneste slik at du kan løsrive deg fra webutviklere og enklere ta kontroll selv.

Kursinnhold

  • Effektmåling og optimering av digitale kampanjer
    • Hvordan måle effekt av og optimere digitale kampanjer
    • Hvordan Google Analytics kan hjelpe deg å kjøpe bedre trafikk i f.eks. AdWords
    • Dra full nytte av Facebook Custom Audiences, og gjør smart retargeting basert på brukerens adferd.
  • Google Tag Manager
    • Hva er Google Tag Manager og hvordan fungerer det?
    • Hvordan sette opp og bruke Google Tag Manager for å spare tid
    • Noen knep du selv kan gjøre i Google Tag Manager for å bli bedre på Google Analytics, Facebook, mv.
  • Implementering og testing av Google Tag Manager
    • Hvordan sette opp en konto, best practices
    • Installere Tag Manager på et eller flere nettsteder
    • Testing (preview-mode) og nettleser-plugin?en «Google Tag Assistant»
  • Data layers: Hva det er, og hvorfor det kommer til å gjøre deg proff «over natten»
    • Hva er et “data layer”?
    • Hvordan lage et data layer
    • Hvordan bruke et data layer
  • Praktisk øvelse
    • Få hjelp med å sette opp din egen Google Tag Manager-konto for å teste, eller klikk deg rundt i en test-konto for å lære deg mer før du setter i gang selv
    • Bruke “Preview”-modus for å teste at Google Tag Manager fungerer på nettstedet ditt
    • Gjør egne endringer, eksperimenter og få hjelp til alt du lurer på

Hvem passer kurset for?

Du trenger ingen forkunnskaper for å delta på denne dagen. Her går vi igjennom alt steg for steg slik at du skal forstå akkurat hva Google Tag Manager er og hvordan det praktisk sett brukes.

Meld deg på kurset

kr 3900,- eks. moms

Kurset varer fra kl 9-15. Lunsj er inkludert i prisen. Ta med egen PC/Macbook.

Kursinstruktør

Robin Rismyhr

Robin Rismyhr

Robin har bakgrunn som webutvikler og har jobbet som konsulent innen digital markedsføring, analyse og strategi i 10 år.

Har har holdt flere kurs og foredrag tidligere, innen både markedsføring, Google Analytics, Google Tag Manager, søkemotoroptimalisering, m.m.

Til daglig jobber Robin som Senior-rådgiver og Partner i Sail.