User Experience Design

På godt norsk kaller vi det brukeropplevelsesdesign (fagfolkene sier bare “UX”) og det går ut på å designe så gode bruker- og kundeopplevelser som mulig.

Sail utfører UX design med en analytisk tilnærming, noe som betyr at vi gjør endringer basert på statistikk, analyse, tester og eksperimenter.

Målet med UX design er å…

  1. Forstå og forbedre interaksjonen mellom menneske og brand/produkt
  2. Øke kundetilfredshet
  3. Sikre at det ikke er noen logiske brister i stegene mellom en persons første møte med nettstedet ditt og en konvertering (salg/lead/ønsket handling)

 

Det er mye UX design som kan gjøres i forkant av lanseringen til et nytt nettsted, men UX design stopper ikke der. Vi må analysere og forstå hvordan personer bruker tjenesten, nettbutikken eller appen vår over tid.

Brukeropplevelsesdesign er et kontinuerlig optimaliseringsprosjekt der vi alltid tar nye grep for å skape bedre resultater og mer fornøyde kunder/brukere.

Hva kan Sail hjelpe meg med for å skape en bedre brukeropplevelse?

Hvordan vi hjelper til avhenger av om du er et eksiserende/etablert nettsted eller om du planlegger et nytt nettsted. Av naturlige årsaker hjelper vi også ofte til utenfor nettstedet siden kundeopplevelsen ofte ikke begrenser seg til kun et nettsted.

Eksisterende nettsteder

En av forutsetningene for å kunne gjøre en god jobb med UX design hos eksisterende nettsteder er at dere samler statistikk

  • Google Analytics
  • Webtrends
  • Adobe Analytics (tidligere Omniture)
  • Piwik
  • Open Web Analytics

Sail har ekspertise på Google Analytics og kan hjelpe med både små implementasjoner, avanserte implementasjoner og kursing i bruk av Google Analytics.

Nye nettsteder

Best practice, prosjektledelse, planlegging og nettstedsarkitektur.

Utenfor nettstedet

En av forutsetningene for å kunne gjøre en god jobb med UX design hos eksisterende nettsteder er at dere samler statistikk

  • Smarte e-postløp
  • (Dynamiske) retargeting-annonser
  • Søkemotoroptimalisering og omfattende research i Google Keyword Planner
  • Sosiale medier
  • Offline-markedsføring (trykk, TV, radio, telefon, arrangementer, m.v.)
  • Kundesupport, fakturering
  • +++

Det finnes ingen “one size fits all”

Det er umulig å lage en perfekt “one size fits all”-brukeropplevelse. Vi kan ikke designe et nettsted eller en markedsføringskampanje med et budskap som passer alle vi møter.

En over-all god brukeropplevelse kommer av at vi kan være dynamiske og tilpasse oss hver enkelt person som besøker nettbutikken – akkurat som du ville gjort i en fysisk butikk.

Teknologien har kommet langt, og i de aller fleste tilfeller har vi potensiale til å bruke data både fra Google Analytics, CRM og andre kilder for å skape unike brukeropplevelser for hver enkelt bruker som besøker nettbutikken vår.

Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, så kan vi vise til mange gode og dårlige eksempler for deg – eller hjelpe deg på vei med ditt prosjekt.

Sail AS — Org. nr. 916 849 672 — robin@sail.no — (+47) 900 76 246 — Ja, vi bruker cookies — Alt innhold kopibeskyttet