Betalt søk (AdWords)

Ved å annonsere i Google-nettverket har vi en unik mulighet til å treffe flere kunder på ulike plattformer. Google er den desidert største søkemotoren med opp til 95 % markedsandel i Norge. Av den totale nettstedstrafikken står søkemotoren i snitt for 65 %, som viser at synlighet er svært viktig.

Fordelen med søk er at vi kun viser annonser mot de som leter (søker) etter våre produkter eller tjenester. Vi vet da at søkerne er i en evalueringsfase eller i en kjøpssituasjon, som gir oss en unik mulighet til å vise produktene eller tjenestene vi tilbyr i dette øyeblikket.

Google søk vil sikre deg svært relevant annonse, til akkurat de menneskene du ønsker å treffe, som vil resultere i bedre ”Return on investment” (ROI).

Betalt søk i Google gir oss derfor:

  • Unik mulighet til å være synlig når potensielle kunder leter etter dine produkter
  • Treff søkerne i kjøpsavgjørende situasjoner
  • Verdifull innsikt for analyse av trender og kundeadferd

Mål suksess i Google

Med verktøy som Google Analytics og Google AdWords kan vi få eksakte tall på kostnaden, inntekten, antall leads og hvor mange som har vist engasjement for kampanjen. Sammenlignet med andre medier vil dette gjøre annonseringen din mer målbar. Vi kan ved hjelp av dette rapportere bedre på om kampanjen var vellykket eller ikke, hva som bør forbedres, analyse av publikummet og muligheter til å bruke dataen til å legge en strategi fremover.

Tallene som innhentes er sanntidsdata som gjør at vi kan følge utviklingen av kampanjen time for time. Vi kan derfor bruke denne informasjonen til å gjøre endringer underveis og optimalisere mot suksess.

Sail er en sertifisert partner av Google og har lang erfaring med å skape resultater for kunder med Google AdWords. Med en innovativ tankegang og egenutviklede systemer gir vi våre kunder vekst med Google sine plattformer.

 

Sail AS — Org. nr. 916 849 672 — robin@sail.no — (+47) 900 76 246 — Ja, vi bruker cookies — Alt innhold kopibeskyttet