10 grunner til å bruke et mediebyrå

Det er ikke uvanlig at selskaper stiller seg selv spørsmålet: in-house, eller bruke et byrå? Hvorfor er det slik at de største selskapene i Norge og i verden hyrer inn byråer til å jobbe med de digitale plattformene, tross deres økonomisk mulighet til å ansette kunnskapen in-house? Her er 10 grunner til hvorfor det kan være fornuftig å bruke en byrå:

1. Holder seg raskere oppdatert på trender

  • Byrået får info direkte fra Google, Facebook og andre viktige kilder.
  • Spesialister med interesse og ønske om å levere de beste løsningene innenfor sitt fagfelt. Spisskompetansen på hver enkelt plattform er ikke mulig å ansette internt.
  • Skal man ligge foran konkurrentene må man være først på trendene, om ikke skape trendene selv.

2. Ekspertise på flere områder

  • Et byrå har spesialister innenfor fagfelter.
  • Det er bedre å gjøre kanalene 100 %, enn å levere halvveis på hver plattform.
  • En avlastning, hvor ansatte kan fokusere på andre viktigere arbeidsoppgaver.
  • Ofte jobber de mest engasjerte menneskene i byråer.

3. Konkurransen om er stor og selskapet må ha de beste menneskene for å vinne konkurransen

  • Konkurransen på digitale plattformer blir bare større for hver dag. Du vil ikke havne bak konkurrentene i en bransje som utvikler seg raskt.
  • Det handler om å ha de beste menneskene tilgjengelig. Hvis konkurrentene dine har en bedre strategi, ender du med å bli utkonkurrert i lengden.

4. Innovativ markedsføring

  • Med ekspertisen følger det også muligheter for flere innovative løsninger.
  • Nye løsninger trekker annonseringen til et nytt nivå og skiller seg fra andre annonsører.
  • Innovativ markedsføring fremmer konkurransedyktighet. Ikke ta etter konkurrentene, men la konkurrentene ta etter deg.

5. Gjør oppgaver riktigere og mer effektivt

  • Ved å jobbe med de flinkeste folkene, følger en metodikk som gir selskapet en raskere og større utvikling.
  • Arbeidsoppgavene gjøres ikke bare raskere, men også mer riktig.
  • Med effektiv håndtering, unngår selskapet et daglig tap ved feil bruk av annonseringskroner. Husk at en økning i konverteringsrate på 0,5 % poeng kan gi en millionavkastning.

6. Få et nytt synspunkt fra utenforstående

  • Inkluder tredjeparten i viktige beslutninger og hør på byråets synspunkter.
  • Har tredjeparten annen kunnskap eller nettverk som kan komme til nytte?
  • Har tredjeparten anbefalinger for nye samarbeidspartnere som gjør at selskapet kan finne flere gode partnere i fremtiden?

7. Tilgang på bedre verktøy

  • Et byrå har tredjepartssystemer som er kritisk for høy leveringsdyktighet.
  • Du får tilgang på egenutviklede programmer som gjør hverdagen mer effektiv.

8. Billigere med en tredjepart enn å ansette kunnskapen

  • Totalkostnaden ved å ha et byrå vil være mindre enn å ansette den samme kunnskapen internt. Du har ingen ansettelseskostnader, opplæring eller arbeidsgiverkostnader.
  • Mindre forpliktende enn et ansettelsesforhold.

9. Lærer fra andre bransjer og kan applisere strategier på kryss av bedrifter

  • I lik grad som selskapet lærer av byrået, lærer også byrået av sine kunder. Dette gir byrået en unik kunnskap som kan appliseres til selskapet.

10. Ta bedriften til nye høyder

  • Alt handler om å ha en positiv og jevn utvikling over tid.
  • Oppnå langsiktig vekst med en god og trygg samarbeidspartner